Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
stanowisko pracy ds. zagospodarowania przestrzennego

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Obowiązki:

Do zakresu zadań STANOWISKA PRACY DS. ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (RSF-ZP) w szczególności należy:
1. Sprawy budownictwa:
1) współdziałanie z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w sprawach nadzoru budowlanego,
2) prowadzenie ewidencji: pozwoleń na budowę, pozwoleń na użytkowanie obiektu, pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu.
2. Kompleksowe prowadzenie spraw z planowania przestrzennego, obejmujące ustalanie przeznaczenia i zasad zagospodarowania terenu należące do zadań własnych Gminy, w szczególności nadzór i koordynacja prac związanych z dokumentami planistycznymi - Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy oraz Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Gminy, w tym:
1) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy o przystąpieniu do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania 
przestrzennego Gminy,
2) sporządzenie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,
3) przygotowywanie projektów uchwał o przystąpieniu do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy,
4) ogłoszenie w prasie o przystąpieniu do zmiany planu,
5) przyjmowanie wniosków o sporządzenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6) kompletowanie, segregowanie i przekazanie wniosków do pracowni,
7) wyłożenie projektu zmian planu zgodnie z przepisami prawa,
8) zbieranie protestów i zarzutów w okresie odwoławczym,
9) kwalifikowanie protestów i zarzutów zgodnie z ustawą o zagospodarowaniu przestrzennym,
10) przygotowywanie projektów uchwał rozstrzygających o protestach i zarzutach wniesionych do projektu planu,
11) przygotowywanie materiałów do uchwalenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
12) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego,
13) wydawanie wypisów i wyrysów oraz zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
14) dokonywanie oceny skutków zmian w planie,
15) rozpatrywanie roszczeń właścicieli nieruchomości, jeżeli w wyniku uchwalenia planu ich prawa zostały ograniczone,
16) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
17) przekazywanie kopii uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Wojewodzie, Staroście i Marszałkowi Województwa.
3. Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - wydawanie decyzji w sprawie ustalenia jednorazowej opłaty planistycznej: prowadzenie rejestru Aktów Notarialnych, wyszukiwanie transakcji podlegających opłacie, wszczynanie postępowania, przygotowywanie zleceń na sporządzenie operatów szacunkowych nieruchomości, przygotowywanie dokumentacji do SKO i NSA w przypadku odwołań od decyzji, windykacja należności.
4. Sprawy podziału nieruchomości:
1) Prowadzenie uzgodnień z wnioskodawcami i geodetami oraz opiniowanie podziałów geodezyjnych działek,
2) wydawanie postanowień w sprawie zgodności podziału z planem zagospodarowania przestrzennego,
3) wydawanie decyzji zatwierdzających wstępny projekt podziału nieruchomości.
5. Naliczanie opłat adiacenckich z tytułu podziału nieruchomości i budowy urządzeń infrastruktury technicznej:
1) opłaty adiacenckie za podział nieruchomości: ustalenie wykazu decyzji o podział nieruchomości na wniosek właściciela nieruchomości; zlecenie wyceny nieruchomości dla potrzeb ustalenia opłaty; przygotowanie zawiadomienia o wszczęciu postępowania i możliwości zapoznania się z zebranym materiałem; wydawanie decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty adiacenckiej,
2) opłaty adiacenckie za wybudowanie urządzeń infrastruktury technicznej: gromadzenie informacji o zrealizowanych inwestycjach infrastruktury technicznej i stworzenia warunków do podłączenia nieruchomości do poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej albo do korzystaniaz wybudowanej drogi, współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem pracy ds. dróg; ustalenie właścicieli nieruchomości będących w zasięgu oddziaływania zrealizowanych inwestycji; skompletowanie materiałów do uruchomienia procedury w zakresie ustalenia opłaty adiacenckiej za infrastrukturę; zlecenie wyceny nieruchomości będących w zasięgu oddziaływania zrealizowanej inwestycji; przygotowanie zawiadomienia o wszczęciu postępowania i możliwości zapoznania się z zebranym materiałem w sprawie; wydawanie decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłaty adiacenckiej.
6. Bieżące osobiste i telefoniczne załatwianie spraw interesantów oraz udzielanie informacji i wyjaśnień w sprawach związanych z budownictwem, inwestycjami, położeniem działek w planie zagospodarowania przestrzennego (w tym informacja kartograficzna) i dziedzinami pokrewnymi.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Budzyńska Elżbieta
Data wytworzenia informacji:
2022-07-22
Osoba wprowadzająca informację:
Budzyńska Elżbieta
Dodano do BIP dnia:
2022-07-22