Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Okres obejmowania stanowiska:
od 2023-11-15
Obowiązki:

I. Podejmowanie czynności Kierownika USC pod jego nieobecność lub wynikajacej z innych przyczyn niemożliwości pełnienia obowiązków przez Kierownika USC.

II. Prowadzenie spraw dowodów osobistych.

  1. Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i wydawanie spersonalizowanych dokumentów z kopertami PUK.
  2. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
  3. Unieważnianie oraz zawieszanie dowodów osobistych.
  4. Obsługa warstwy elektronicznej dowodu.
  5. Przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub zniszczeniu dowodu osobistego oraz wydawanie zaświadczeń.
  6. Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej
    z dowodami osobistymi.

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-01-14
Obowiązki:

Do zakresu zadań ZASTĘPCY KIEROWNIKA URZĘDU STANU CYWILNEGO (USC, SO) w szczególności należy:
Podejmowanie czynności Kierownika USC pod jego nieobecność lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez kierownika USC.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Okres obejmowania stanowiska:
od 2012-03-01 do 2019-01-13
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 1

Obowiązki:

II. Do zakresu zadań ZASTĘPCY KIEROWNIKA URZĘDU STANU CYWILNEGO w szczególności należy:

Podejmowanie czynności Kierownika USC pod jego nieobecność lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez kierownika USC.

Do zakresu zadań KIEROWNIKA URZĘDU STANU CYWILNEGOw szczególności należy:

  1. Sprawy z zakresu stanu cywilnego:

1)    rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, w tym nanoszenie w aktach przypisków               i wzmianek;

2)    prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;

3)    aktualizacja danych z zakresu stanu cywilnego w Systemie Rejestrów Państwowych  oraz usuwanie niezgodności;

4)    występowanie o nadanie lub zmianę nr PESEL;

5)    migracja aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego i wydawanie odpisów oraz zaświadczeń;

6)    przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz przewidzianych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego;

7)    wydawanie zaświadczeń stwierdzających: zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego za granicą oraz brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym;

8)    prowadzenie spraw związanych z unieważnieniem, sprostowaniem                 i uzupełnianiem aktów stanu cywilnego;

9)    wydawanie decyzji administracyjnych i zezwoleń w zakresie rejestracji stanu cywilnego;

10) prowadzenie archiwum stanu cywilnego, przekazywanie 100-letnich i 80-letnich ksiąg do Archiwum Państwowego;

11) przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego;

12) prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk;

13) organizacja jubileuszy z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego,

14) sporządzanie testamentów;

15) prowadzenie korespondencji krajowej i zagranicznej w zakresie spraw ujętych w punktach 1-14.

2. Sprawy Ewidencji Ludności:

1)    przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych i rejestrowanie danych                       w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności, rejestrze mieszkańców i rejestrze zamieszkania cudzoziemców;

2)    prowadzenie dokumentacji meldunkowej;

3)    prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wymeldowania         i zameldowania;

4)    udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców;

5)    wydawanie zaświadczeń dotyczących zameldowania i wymeldowania;

6)    sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu;

7)    przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego.

3. Sprawy Dowodów Osobistych:

1)        przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i wydawanie spersonalizowanych dokumentów;

2)        wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu dowodów osobistych;

3)        prowadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;

4)        unieważnianie dowodów osobistych;

5)        przyjmowanie zgłoszeń o utracie lub zniszczeniu dowodu osobistego oraz wydawanie zaświadczeń;

6)        udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.

4. Sprawy prowadzenia Rejestru Wyborców:

1)    przyjmowanie od interesantów wniosków o wpis do rejestru wyborców;

2)    prowadzenie bieżącej korespondencji, w tym przesyłanie decyzji                     i zawiadomień o wpisie do rejestru wyborców;

3)    wydawanie zaświadczeń z rejestru wyborców;

4)    udzielania informacji w sprawach z zakresu rejestru wyborców.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Budzyńska Elżbieta
Data wytworzenia informacji:
2020-09-30
Osoba wprowadzająca informację:
Kołodziejczyk Jarosław
Dodano do BIP dnia:
2013-01-31