Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko pracy ds. ochrony środowiska

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 15

Obowiązki:

Do zakresu zadań Stanowiska pracy ds. Ochrony Środowiska w szczególności należy:

1. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Strzyżewice z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi, a szczególności:

1)    przygotowywanie projektów uchwał oraz kalkulacja kosztów dotyczących systemu gospodarowania odpadami komunalnymi,

2)    prowadzenie ewidencji podmiotów gospodarczych, które uzyskały zezwolenie starosty na prowadzenie działalności, w wyniku której powstają odpady,

3)    sporządzanie opinii dla Urzędu Marszałkowskiego  w odniesieniu do programu gospodarki odpadami, zgodnie z ustawą o odpadach,

4)    opiniowanie wniosków o wydanie koncesji na wydobywanie surowców mineralnych,

5)    prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków,

6)    ewidencjonowanie wykazów, rodzajów i ilości zanieczyszczeń wprowadzanych do powietrza przez kotłownie i samochody gminne, naliczanie opłat za emisję zanieczyszczeń oraz naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska na rzecz Urzędu Marszałkowskiego,

7)    zapewnienie warunków do realizacji przepisów o ochronie środowiska oraz kontrolowanie przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska na terenie gminy,

8)    przygotowywanie decyzji w sprawie nakazu wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę i ziemię przed zanieczyszczeniem spowodowanym wprowadzaniem do nich ścieków,

9)    przygotowywanie decyzji zezwalających na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

2. Nadzór nad zapewnieniem prawidłowego poziomu usług komunalnych:

1)      nadzór nad ustawieniem kontenerów do selektywnej zbiórki i koszy ulicznych oraz organizowaniem odbioru odpadów komunalnych z tych urządzeń,

2)      nadzór nad likwidacją dzikich wysypisk śmieci,

3)      tworzenie warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów przydatnych do wykorzystania oraz współdziałanie
z jednostkami organizacyjnymi i osobami podejmującymi zbieranie oraz zagospodarowanie tego rodzaju odpadów,

4)      współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej w organizowaniu gospodarki odpadami niebezpiecznymi wydzielonymi z odpadów komunalnych,

5)      nadzór nad oczyszczalniami ścieków oraz współpraca z podmiotem obsługującym w/w obiekty.

3. Sprawy związane z ochroną i kształtowaniem środowiska:

1)      ustanowienie parku wiejskiego, określenie jego granic oraz sposobu wykonywania ochrony oraz uznania za park wiejski terenów, na których znajduje się starodrzew,

2)      wprowadzenie określonych ustawą o ochronie przyrody szczególnych form ochrony przyrody: pomniki przyrody, stanowiska dokumentacyjne, użytki ekologiczne, zespoły przyrodniczo-krajobrazowe,

3)      obwieszczanie rozporządzeń wojewody o wprowadzeniu ograniczeń
w odniesieniu do szczególnych form ochrony przyrody.

4. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

5. Propagowanie wiedzy ekologicznej wśród społeczeństwa:

1)      współpraca z organizacjami społecznymi działającymi na rzecz ochrony środowiska, organami administracji publicznej, szkołami, sołectwami, radnymi gminy w zakresie edukacji ekologicznej,

2)      realizacja uchwały Rady Gminy w sprawie tworzenia gminy ekologicznej,

3)      organizacja Gminnej Olimpiady Ekologicznej, Akcji „Sprzątania Świata”, Konkursu „Piękna Wieś” i innych form edukacji ekologicznej mieszkańców Gminy,

4)      prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem Gminy w konkursach z zakresu ochrony środowiska.

6. Prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie.

7.                           Wprowadzanie danych do bazy danych o ocenach oddziaływania na środowisko oraz strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko.

5. Realizacja zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest na podstawie przyjętych przez Radę Gminy programów.

6. Wprowadzanie danych do Bazy azbestowej.

7. Prowadzenie sprawozdawczości o ankiet dotyczących ochrony środowiska.

8. Sporządzanie wniosków na dofinansowanie projektów w zakresie prowadzonych zadań.

9. Rozliczanie projektów powykonawczo do instytucji, przez które były współfinansowane.

10. Niezwłoczne przekazywanie informacji o zrealizowanych inwestycjach infrastruktury technicznej i stworzenia warunków do podłączenia nieruchomości do poszczególnych urządzeń infrastruktury technicznej pracownikowi ds. budownictwa celem naliczenia z tego tytułu opłat adiacenckich.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kołodziejczyk Jarosław
Data wytworzenia informacji:
2019-01-14
Osoba wprowadzająca informację:
Kołodziejczyk Jarosław
Dodano do BIP dnia:
2019-02-13