Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko pracy ds. podatków i opłat lokalnych
Informacje dodatkowe

pokój nr 10


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko pracy ds. podatków i opłat lokalnych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2020-11-09
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój nr 10

Obowiązki:

Do zakresu zadań STANOWISKA PRACY DS. PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH (FP-IIK) w szczególności należy:
1. Wymiar podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, w tym:
- przyjmowanie i weryfikacja deklaracji podatkowych,
- wzywanie do złożenia deklaracji podatkowych od osób prawnych,
- prowadzenie postępowania dowodowego w sprawie wezwania do korekty deklaracji podatkowych,
- wydawanie decyzji określających wysokość zobowiązań podatkowych.
2. Kontrola poprawności składanych deklaracji podatkowych, stanowiących podstawę do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego.
3. Weryfikowanie posiadanych deklaracji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków.
4. Prowadzenie ewidencji księgowej wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej.
5. Rozliczanie i księgowanie wpłat podatków zainkasowanych przez sołtysów.
6. Prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem wpłat na poczet zaległości podatkowych oraz zwrotem nadpłat.
7. Dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie terminowości wpłat należności podatkowych przez podatników.
8. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w stosunku do osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej w przypadku nieregulowania należności podatkowych (wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych oraz stosowanie innych środków egzekucyjnych przewidzianych prawem).
9. Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych.
10. Ustanawianie hipotek i zastawów skarbowych zabezpieczających zaległości podatkowe.
11. Prowadzenie postępowań w sprawach udzielania ulg podatkowych, umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, z uwzględnieniem przepisów z zakresu pomocy publicznej.
12. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty albo stan prawny wynikający z ewidencji podatkowej, rejestrów lub innych danych podatkowych.
13. Ustalenie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydania zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych oraz wydawanie tych zaświadczeń.
14. Przeprowadzanie rozliczenia rachunkowo – kasowego inkasentów.
15. Prowadzenie ewidencji stanowiącej podstawę do obliczania wynagrodzenia za inkaso dla sołtysów.
16. Udzielanie pisemnych informacji podatkowych na wniosek KRUS, ZUS i innych uprawnionych podmiotów.
17. Uzgadnianie ze stanowiskiem pracy ds. księgowości wpływów z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego.
18. Sporządzenie sprawozdań związanych z wykonywaniem powyższego zakresu – wynikających z obowiązujących przepisów prawa.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kołodziejczyk Jarosław
Data wytworzenia informacji:
2020-09-30
Osoba wprowadzająca informację:
Kołodziejczyk Jarosław
Dodano do BIP dnia:
2019-02-13