Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko pracy ds. podatków i opłat lokalnych

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko pracy ds. podatków i opłat lokalnych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2023-11-15
Obowiązki:
  1. Stosowanie właściwych stawek opłaty, stosowanie powszechności opodatkowania, przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz kontrola zgodności deklaracji ze stanem faktycznym, prowadzenie dokumentacji dla potrzeb wymiaru i poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów, prowadzenie postępowań w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  2. Prowadzenie ewidencji księgowej wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  3. Prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem wpłat na poczet zaległości podatkowych oraz zwrotem nadpłat.
  4. Dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie terminowości wpłat należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  5. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w przypadku nieregulowania należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych oraz stosowanie innych środków egzekucyjnych przewidzianych prawem).
  6. Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych.
  7. Prowadzenie postępowań w sprawach udzielania ulg, umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z uwzględnieniem przepisów z zakresu pomocy publicznej.
  8. Uzgadnianie ze stanowiskiem pracy ds. księgowości wpływów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  9. Przygotowanie zestawień przypisów i odpisów dla księgowości budżetowej oraz danych do sporządzania sprawozdań o dochodach budżetu z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  10. Przygotowanie projektu uchwały w sprawie określenia wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
    oraz ustalenia stawki tej opłaty.

(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko pracy ds. podatków i opłat lokalnych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2020-01-02
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój nr 10

Obowiązki:

Do zakresu zadań STANOWISKA PRACY DS. PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH (FP-IIIO) w szczególności należy:
1. Prowadzenie spraw związanych z opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym:
1) stosowanie właściwych stawek opłaty,
2) stosowanie powszechności opodatkowania,
3) przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz kontrola zgodności deklaracji ze stanem faktycznym,
4) prowadzenie dokumentacji dla potrzeb wymiaru i poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, prowadzenie rejestrów przypisów i odpisów,
5) prowadzenie postępowań w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w przypadku niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
2. Prowadzenie ewidencji księgowej wpłat, zwrotów i zaliczeń nadpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
3. Prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem wpłat na poczet zaległości podatkowych oraz zwrotem nadpłat.
4. Dokonywanie czynności sprawdzających w zakresie terminowości wpłat należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5. Podejmowanie czynności egzekucyjnych w przypadku nieregulowania należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych oraz stosowanie innych środków egzekucyjnych przewidzianych prawem).
6. Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych.
7. Prowadzenie postępowań w sprawach udzielania ulg, umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, z uwzględnieniem przepisów z zakresu pomocy publicznej.
8. Uzgadnianie ze stanowiskiem pracy ds. księgowości wpływów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
9. Przygotowanie zestawień przypisów i odpisów dla księgowości budżetowej oraz danych do sporządzania sprawozdań o dochodach budżetu z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
10. Ustalenie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydania zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych oraz wydawanie tych zaświadczeń.
11. Udzielanie pisemnych informacji podatkowych na wniosek KRUS, ZUS i innych uprawnionych podmiotów.
12. Przygotowanie projektu uchwały w sprawie określenia wzorów deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
13. Współpraca i pomoc przy wymiarze podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kołodziejczyk Jarosław
Data wytworzenia informacji:
2020-09-30
Osoba wprowadzająca informację:
Kołodziejczyk Jarosław
Dodano do BIP dnia:
2019-02-13