Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Grzegorz Wrona
Telefon
815669604
Stanowiska
Godziny przyjęć:

pok. nr 25

Obowiązki:

 

 

 

Do zakresu zadań Stanowiska pracy ds. rolnictwa i leśnictwa w szczególności należy:

1. Sprawy rolnictwa:

1)    przygotowywanie  zezwoleń na uprawę maku i konopi włóknistych, prowadzenia rejestru wydanych pozwoleń, prowadzenie nadzoru nad uprawami i przygotowywanie nakazów zniszczenia upraw prowadzonych wbrew warunkom zezwolenia,

2)    wykonywanie czynności związanych z ochroną roślin i nasiennictwem pozostających w kompetencji Gminy,

3)    zwalczanie klęsk żywiołowych (powódź, susza), współpraca w tym zakresie ze Starostwem Powiatowym i Urzędem Wojewódzkim,

4)    szacowanie strat w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej i przekazywanie danych do LUW w Lublinie,

5)    podejmowanie działań na rzecz intensyfikacji produkcji rolnej, pomoc przy tworzeniu grup producenckich, gospodarstw ekologicznych i agroturystycznych – współpraca w tym zakresie z ośrodkiem doradztwa rolniczego i izbą rolnicza,

6)    współpraca z rolnikami z terenu gminy w zakresie udzielania informacji o dostępnych programach pomocowych wspierających rozwój wsi i rolnictwa,

7)    prowadzenie usług doradczych i informacyjnych, związanych z prowadzeniem produkcji rolnej.

2. Prowadzenie spraw z zakresu poświadczania oświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego.

3. Podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt:

1)    prowadzenie spraw dot. zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom,

2)    przygotowywanie decyzji o odebraniu zwierzęcia, nad którym znęca się właściciel,

3)    współpraca z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami oraz innymi organizacjami społecznymi działającymi w zakresie organizacji schronisk dla zwierząt,

4)    przygotowywanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznanej za agresywną,

5)    przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i informowanie o tym właściwych organów,

6)    egzekwowanie od posiadacza zwłok zwierzęcych obowiązku dostarczenia lub powiadomienia podmiotu zajmującego się zbieraniem, przetwarzaniem zwłok zgodnie z ustawa o zwalczaniu chorób zakaźnych,

7)    prowadzenie współpracy z organami Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej i Powiatowym Inspektorem Weterynarii w zakresie zwalczania chorób zakaźnych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.

4. Sprawy leśnictwa i łowiectwa:

1)    przygotowywanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenu nieruchomości,

2)    wymierzanie kar pieniężnych za zniszczenie terenów zieleni, drzew i krzewów oraz za usuwanie drzew i krzewów bez zezwolenia,

3)    nadzorowanie zadrzewień na terenie gminy – planowanie nasadzeń i wymiana drzewostanu,

4)    wnioskowanie o przeznaczenie gruntów do zalesienia, opiniowanie wniosków o przyznanie środków z budżetu państwa na pokrycie kosztów zalesienia,

5)    współudział z zarządcami obwodów łowieckich w sprawach: rocznych planów łowieckich, przyjmowanie zgłoszeń o objawach chorób zwierząt dziko żyjących.

5. Sprawy melioracji i gospodarki wodnej:

1)    przygotowywanie ugód w sprawach zmian stosunków wodnych
na gruntach,

2)    ewidencja i nadzór nad zbiornikami wodnymi na terenie Gminy, dbałość o ich właściwy stan techniczny oraz zabezpieczenie,

3)    ustalanie przejścia, przejazdów do stałego korzystania z gruntów w związku z powszechnym korzystaniem z wód zgodnie z ustawą Prawo Wodne,

4)    przygotowywanie decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom, w przypadku zmiany stanu wody na gruncie,

5)    kontrola stanu cieków wodnych, nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem oraz wprowadzanie zakazów w przypadku wprowadzania do gruntów ścieków nienależycie oczyszczonych,

6)    przygotowywanie decyzji nakazujących właścicielom gruntów usunięcia plonów w oznaczonym terminie z terenów zmeliorowanych, zaopatrzonych w urządzenia nawadniające,

7)    udział w odbiorach robót w zakresie wodno-melioracyjnym,

8)    prowadzenie spraw z zakresu ustawy Prawo wodne, w szczególności sprawy pozwoleń wodno – prawnych, ustanawiania stref ochrony ujęć wody.

6. Sprawy obsługi gospodarczej ludności:

1)    sporządzanie umów dzierżawy na grunty rolne,

2)    przygotowywanie zaświadczeń o posiadaniu lub prowadzeniu gospodarstwa rolnego.

7. Wykonywanie zadań w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną oraz oświetlenia miejsc publicznych, obiektów i dróg na terenie gminy, koordynacja spraw związanych z utrzymaniem i eksploatacją oświetlenia gminnego.

8. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony zabytków:

1)    prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,

2)    wydawanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytków i niezwłoczne zawiadomienie właściwego konserwatora zabytków,

3)    składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury oraz przedmiotów zasługujących na wciągniecie do rejestru,

4)    przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu, ujawnieniu, odkryciu przedmiotu, który posiada cechy zabytku archeologicznego,

5)    współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,

6)    koordynacja prac związanych z renowacją dóbr kultury stanowiących własność Gminy, zbieranie informacji na temat możliwości finansowania zadań związanych z ochroną dóbr kultury, opracowywanie w tym zakresie projektów.

9. Wykonywanie zadań z zakresu ochrony miejsc pamięci narodowej, a szczególnie cmentarzy wojennych.

10. Sprawy targów i targowisk, w tym:

1)    przedkładanie propozycji ustalenia lokalizacji targowiska i jego regulaminu,

2)    pobór i terminowe rozliczanie się z opłaty targowej naliczanej sprzedawcom na targowisku gminnym w Strzyżewicach.

11. Nadzór na infrastrukturą sportową i rekreacyjną.

12. Pielęgnacja terenów zieleni należących do gminy.

13. Realizacja projektów, w tym pozyskiwanie środków na dofinansowanie prowadzonych zadań.

14. Realizacja inwestycji gminnych z zakresu oświetlenia drogowego i miejsc publicznych wspólnie z Kierownikiem Referatu.

15. Prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji gminnych w zakresie oświetlenia i zaopatrzenia w energię elektryczną.

16. Przygotowanie w porozumieniu Kierownikiem Referatu pisemnych informacji o remontach obiektów  i inwestycjach w celu publikacji na stronie internetowej gminy oraz gminnej gazecie i kronice.

17. Przygotowanie propozycji do budżetu gminy i przekazywanie ich Kierownikowi Referatu.

 

 

 

Email