Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
pok. nr 25
Do zakresu zadań Stanowiska pracy ds. rolnictwa i leśnictwa w szczególności należy:
1. Sprawy rolnictwa:
1) przygotowywanie zezwoleń na uprawę maku i konopi włóknistych, prowadzenia rejestru wydanych pozwoleń, prowadzenie nadzoru nad uprawami i przygotowywanie nakazów zniszczenia upraw prowadzonych wbrew warunkom zezwolenia,
2) wykonywanie czynności związanych z ochroną roślin i nasiennictwem pozostających w kompetencji Gminy,
3) zwalczanie klęsk żywiołowych (powódź, susza), współpraca w tym zakresie ze Starostwem Powiatowym i Urzędem Wojewódzkim,
4) szacowanie strat w przypadku wystąpienia klęski żywiołowej i przekazywanie danych do LUW w Lublinie,
5) podejmowanie działań na rzecz intensyfikacji produkcji rolnej, pomoc przy tworzeniu grup producenckich, gospodarstw ekologicznych i agroturystycznych – współpraca w tym zakresie z ośrodkiem doradztwa rolniczego i izbą rolnicza,
6) współpraca z rolnikami z terenu gminy w zakresie udzielania informacji o dostępnych programach pomocowych wspierających rozwój wsi i rolnictwa,
7) prowadzenie usług doradczych i informacyjnych, związanych z prowadzeniem produkcji rolnej.
2. Prowadzenie spraw z zakresu poświadczania oświadczeń o osobistym prowadzeniu gospodarstwa rolnego.
3. Podejmowanie działań na rzecz ochrony zwierząt:
1) prowadzenie spraw dot. zapewnienia opieki bezdomnym zwierzętom,
2) przygotowywanie decyzji o odebraniu zwierzęcia, nad którym znęca się właściciel,
3) współpraca z Towarzystwem Opieki nad Zwierzętami oraz innymi organizacjami społecznymi działającymi w zakresie organizacji schronisk dla zwierząt,
4) przygotowywanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznanej za agresywną,
5) przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i informowanie o tym właściwych organów,
6) egzekwowanie od posiadacza zwłok zwierzęcych obowiązku dostarczenia lub powiadomienia podmiotu zajmującego się zbieraniem, przetwarzaniem zwłok zgodnie z ustawa o zwalczaniu chorób zakaźnych,
7) prowadzenie współpracy z organami Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej i Powiatowym Inspektorem Weterynarii w zakresie zwalczania chorób zakaźnych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
4. Sprawy leśnictwa i łowiectwa:
1) przygotowywanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenu nieruchomości,
2) wymierzanie kar pieniężnych za zniszczenie terenów zieleni, drzew i krzewów oraz za usuwanie drzew i krzewów bez zezwolenia,
3) nadzorowanie zadrzewień na terenie gminy – planowanie nasadzeń i wymiana drzewostanu,
4) wnioskowanie o przeznaczenie gruntów do zalesienia, opiniowanie wniosków o przyznanie środków z budżetu państwa na pokrycie kosztów zalesienia,
5) współudział z zarządcami obwodów łowieckich w sprawach: rocznych planów łowieckich, przyjmowanie zgłoszeń o objawach chorób zwierząt dziko żyjących.
5. Sprawy melioracji i gospodarki wodnej:
1) przygotowywanie ugód w sprawach zmian stosunków wodnych
na gruntach,
2) ewidencja i nadzór nad zbiornikami wodnymi na terenie Gminy, dbałość o ich właściwy stan techniczny oraz zabezpieczenie,
3) ustalanie przejścia, przejazdów do stałego korzystania z gruntów w związku z powszechnym korzystaniem z wód zgodnie z ustawą Prawo Wodne,
4) przygotowywanie decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom, w przypadku zmiany stanu wody na gruncie,
5) kontrola stanu cieków wodnych, nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem oraz wprowadzanie zakazów w przypadku wprowadzania do gruntów ścieków nienależycie oczyszczonych,
6) przygotowywanie decyzji nakazujących właścicielom gruntów usunięcia plonów w oznaczonym terminie z terenów zmeliorowanych, zaopatrzonych w urządzenia nawadniające,
7) udział w odbiorach robót w zakresie wodno-melioracyjnym,
8) prowadzenie spraw z zakresu ustawy Prawo wodne, w szczególności sprawy pozwoleń wodno – prawnych, ustanawiania stref ochrony ujęć wody.
6. Sprawy obsługi gospodarczej ludności:
1) sporządzanie umów dzierżawy na grunty rolne,
2) przygotowywanie zaświadczeń o posiadaniu lub prowadzeniu gospodarstwa rolnego.
7. Wykonywanie zadań w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną oraz oświetlenia miejsc publicznych, obiektów i dróg na terenie gminy, koordynacja spraw związanych z utrzymaniem i eksploatacją oświetlenia gminnego.
8. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony zabytków:
1) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków,
2) wydawanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytków i niezwłoczne zawiadomienie właściwego konserwatora zabytków,
3) składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury oraz przedmiotów zasługujących na wciągniecie do rejestru,
4) przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu, ujawnieniu, odkryciu przedmiotu, który posiada cechy zabytku archeologicznego,
5) współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
6) koordynacja prac związanych z renowacją dóbr kultury stanowiących własność Gminy, zbieranie informacji na temat możliwości finansowania zadań związanych z ochroną dóbr kultury, opracowywanie w tym zakresie projektów.
9. Wykonywanie zadań z zakresu ochrony miejsc pamięci narodowej, a szczególnie cmentarzy wojennych.
10. Sprawy targów i targowisk, w tym:
1) przedkładanie propozycji ustalenia lokalizacji targowiska i jego regulaminu,
2) pobór i terminowe rozliczanie się z opłaty targowej naliczanej sprzedawcom na targowisku gminnym w Strzyżewicach.
11. Nadzór na infrastrukturą sportową i rekreacyjną.
12. Pielęgnacja terenów zieleni należących do gminy.
13. Realizacja projektów, w tym pozyskiwanie środków na dofinansowanie prowadzonych zadań.
14. Realizacja inwestycji gminnych z zakresu oświetlenia drogowego i miejsc publicznych wspólnie z Kierownikiem Referatu.
15. Prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji gminnych w zakresie oświetlenia i zaopatrzenia w energię elektryczną.
16. Przygotowanie w porozumieniu Kierownikiem Referatu pisemnych informacji o remontach obiektów i inwestycjach w celu publikacji na stronie internetowej gminy oraz gminnej gazecie i kronice.
17. Przygotowanie propozycji do budżetu gminy i przekazywanie ich Kierownikowi Referatu.