pok. nr 1 - parter
-
rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, w tym nanoszenie w aktach przypisków i wzmianek;
-
prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego;
-
aktualizacja danych z zakresu stanu cywilnego w Systemie Rejestrów Państwowych oraz usuwanie niezgodności;
-
występowanie o nadanie lub zmianę nr PESEL;
-
migracja aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego i wydawanie odpisów oraz zaświadczeń;
-
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz przewidzianych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego;
-
wydawanie zaświadczeń stwierdzających: zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego za granicą oraz brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym;
-
prowadzenie spraw związanych z unieważnieniem, sprostowaniem i uzupełnianiem aktów stanu cywilnego;
-
wydawanie decyzji administracyjnych i zezwoleń w zakresie rejestracji stanu cywilnego;
-
prowadzenie archiwum stanu cywilnego, przekazywanie 100-letnich i 80-letnich ksiąg do Archiwum Państwowego;
-
przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego;
-
prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk;
-
organizacja jubileuszy z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego,
-
sporządzanie testamentów;
-
prowadzenie korespondencji krajowej i zagranicznej w zakresie spraw ujętych w punktach 1-14.