Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
Imię i nazwisko
Joanna Samborska
Telefon
815669600
Stanowiska
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Godziny przyjęć:
pok. nr 1
Obowiązki:
I. Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekunczego:
- Rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, w tym nanoszenie w aktach przypisków i wzmianek.
- Prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego.
- Aktualizacja danych z zakresu stanu cywilnego w Systemie Rejestrów Państwowych
oraz usuwanie niezgodności. - Występowanie o nadanie lub zmianę nr PESEL.
- Migracja aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego i wydawanie odpisów oraz zaświadczeń;
- Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz przewidzianych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego.
- Wydawanie zaświadczeń stwierdzających: zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego za granicą oraz braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym.
- Prowadzenie spraw związanych z unieważnieniem, sprostowaniem i uzupełnianiem aktów stanu cywilnego.
- Wydawanie decyzji administracyjnych i zezwoleń w zakresie rejestracji stanu cywilnego.
- Prowadzenie archiwum stanu cywilnego, przekazywanie 100-letnich i 80-letnich ksiąg do Archiwum Państwowego.
- Przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego.
- Prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk.
- Organizacja jubileuszy z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego.
- Sporządzanie testamentów.
- Prowadzenie korespondencji krajowej i zagranicznej w zakresie spraw ujętych
w punktach 1-14.
II. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności.
- Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych i rejestrowanie danych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności, rejestrze mieszkańców i rejestrze zamieszkania cudzoziemców.
- Prowadzenie dokumentacji meldunkowej.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wymeldowania i zameldowania.
- Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców.
- Wydawanie zaświadczeń dotyczących zameldowania i wymeldowania.
- Sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu.
- Przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego.
III. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu dowodów osobistych.
IV. Prowadzeni spraw z zakresu rejestru wyborców.
- Przyjmowanie od interesantów wniosków oraz tworzenie projektów decyzji w sprawach o ujęcie w stałym obwodzie głosowania.
- Prowadzenie bieżącej korespondencji w sprawach Centralnego Rejestru Wyborców, w tym przesyłanie decyzji.
- Udzielania informacji w sprawach z zakresu rejestru wyborców.
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach CRW.
V. W zakresie Rejestru Danych Kontaktowych.
- Przechowywanie dokumentacji dotyczącej Rejestru Danych Kontaktowych.
- Aktualizowanie danych w Systemie Rejestru Danych Kontaktowych.
Email