Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Joanna Samborska
Telefon
815669600
Stanowiska
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Godziny przyjęć:

pok. nr 1

Obowiązki:

I. Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekunczego:

  1. Rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób, w tym nanoszenie w aktach przypisków i wzmianek.
  2. Prowadzenie akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego.
  3. Aktualizacja danych z zakresu stanu cywilnego w Systemie Rejestrów Państwowych
    oraz usuwanie niezgodności.
  4. Występowanie o nadanie lub zmianę nr PESEL.
  5. Migracja aktów stanu cywilnego do Rejestru Stanu Cywilnego i wydawanie odpisów oraz zaświadczeń;
  6. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz przewidzianych w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego.
  7. Wydawanie zaświadczeń stwierdzających: zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego za granicą oraz braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wyznaniowego ze skutkiem cywilnym.
  8. Prowadzenie spraw związanych z unieważnieniem, sprostowaniem i uzupełnianiem aktów stanu cywilnego.
  9. Wydawanie decyzji administracyjnych i zezwoleń w zakresie rejestracji stanu cywilnego.
  10. Prowadzenie archiwum stanu cywilnego, przekazywanie 100-letnich i 80-letnich ksiąg do Archiwum Państwowego.
  11. Przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego.
  12. Prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk.
  13. Organizacja jubileuszy z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego.
  14. Sporządzanie testamentów.
  15. Prowadzenie korespondencji krajowej i zagranicznej w zakresie spraw ujętych
    w punktach 1-14.

II. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności.

  1. Przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych i rejestrowanie danych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności, rejestrze mieszkańców i rejestrze zamieszkania cudzoziemców.
  2. Prowadzenie dokumentacji meldunkowej.
  3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie wymeldowania i zameldowania.
  4. Udostępnianie danych z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców.
  5. Wydawanie zaświadczeń dotyczących zameldowania i wymeldowania.
  6. Sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu.
  7. Przekazywanie danych statystycznych do Głównego Urzędu Statystycznego.

III. Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu dowodów osobistych.

IV. Prowadzeni spraw z zakresu rejestru wyborców.

  1. Przyjmowanie od interesantów wniosków oraz tworzenie projektów decyzji w sprawach o ujęcie w stałym obwodzie głosowania.
  2. Prowadzenie bieżącej korespondencji w sprawach Centralnego Rejestru Wyborców, w tym przesyłanie decyzji.
  3. Udzielania informacji w sprawach z zakresu rejestru wyborców.
  4. Prowadzenie dokumentacji w sprawach CRW.

V. W zakresie Rejestru Danych Kontaktowych.

  1. Przechowywanie dokumentacji dotyczącej Rejestru Danych Kontaktowych.
  2. Aktualizowanie danych w Systemie Rejestru Danych Kontaktowych.
Email