Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
1. Organizacja pracy sekretariatu: Organizacja i obsługa spotkań, wizyt oraz posiedzeń z udziałem Wójta. Techniczna i organizacyjna obsługa przyjęć mieszkańców przez Wójta, Zastępcę i Sekretarza.
2. Obsługa kancelaryjna Urzędu: Rejestrowanie korespondencji wpływającej do kancelarii ogólnej (tradycyjnej i elektronicznej) w elektronicznym systemie obsługi spraw i dokumentów Urzędu. Rozdział korespondencji do właściwych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy. Ekspediowanie korespondencji wychodzącej za pośrednictwem operatora pocztowego lub wewnętrznej dystrybucji oraz nadzór nad prawidłowością doręczeń.
3. Obsługa mieszkańców: Informacyjna i kancelaryjna obsługa klientów w zakresie zadań realizowanych przez Urząd. Przyjmowanie i wydawanie wniosków oraz dokumentów zgodnie z obowiązującymi procedurami.
4. Zadania w zakresie bezpieczeństwa mieszkańców i zarządzania kryzysowego
1) Przeciwdziałanie zagrożeniom: Identyfikacja zagrożeń naturalnych i technicznych oraz opracowywanie programów poprawy bezpieczeństwa mieszkańców. Realizacja działań z zakresu ochrony porządku publicznego i przeciwdziałania zagrożeniom życia i zdrowia.
2) Planowanie obronne: Przygotowanie i realizacja działań obronnych zapewniających funkcjonowanie gminy w czasie zagrożenia bezpieczeństwa oraz w warunkach wojny. Nadzór nad realizacją zadań obronnych przez referaty i jednostki organizacyjne Gminy.
3) Ochrona przeciwpożarowa i ratownictwo: Organizacja działań ochronnych w zakresie ochrony życia, zdrowia, mienia i środowiska w gminnych budynkach i na terenach należących do Gminy.
4) Obrona Cywilna: Koordynowanie przedsięwzięć Obrony Cywilnej, w tym planowania i realizacji działań mających na celu ochronę ludności.
5) Zarządzanie kryzysowe: Planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z zarządzaniem kryzysowym.
5. Koordynacja czynności kancelaryjnych: Sprawowanie bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie. Kontrola poprawności doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw i prowadzenia akt spraw.
6. Prowadzenie Kancelarii Niejawnej
7. Współpraca z kierownikiem referatu oraz innymi stanowiskami w zakresie realizacji zadań kancelaryjnych i związanych z bezpieczeństwem.