Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Obsada, kompetencje

Imię i Nazwisko Informacje Kadencja Okres Kolejność
Michał Mączka Stanowisko:Zastępca Wójta Gminy Strzyżewice
Obowiązki:

Do zadań ZASTĘPCY WÓJTA należy:

1. Podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta z wyjątkiem zatrudniania i zwalniania pracowników.

2. Nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Gminy.

3. Wykonywanie zadań zleconych przez Wójta wynikających z bieżącej działalności gminy.

4. Sprawowanie nadzoru nad systemem Ochrony Informacji Niejawnych w czasie nieobecności Wójta.

1. Oświata i wychowanie:

1) prowadzenie spraw dotyczących ustalania sieci publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i szkół, granic obwodów publicznych szkół podstawowych, oraz spraw związanych z zakładaniem, reorganizacją i likwidacją przedszkoli, oddziałów przedszkolnych, szkół podstawowych, oraz innych placówek publicznych;

2) prowadzenie spraw dotyczących działalności publicznych przedszkoli, szkół podstawowych, w zakresie zapewnienia im utrzymania oraz kadrowych i organizacyjnych warunków działania, w tym zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki oraz realizacji innych zadań statutowych;

3) prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i instytucjach kultury, w tym spraw związanych z oceną pracy dyrektora placówki oświatowej;

4) inicjowanie i koordynowanie prac związanych z przygotowaniem rozwiązań dotyczących priorytetowych zagadnień polityki edukacyjnej gminy Strzyżewice;

5) zatwierdzanie na dany rok szkolny arkuszy organizacyjnych prowadzonych przez gminę Strzyżewice przedszkoli, szkół i placówek oświatowych;

6) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych;

7) prowadzenie spraw związanych z awansem nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego;

8) zapewniania uczniom posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiedniej formy kształcenia;

9) prowadzenie spraw związanych z kontrolą spełniania obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie gminy Strzyżewice;

10) nadzór nad działalnością przedszkoli, szkół i placówek oświatowych w zakresie spraw organizacyjnych, kadrowych, finansowych i administracyjno - gospodarczych;

11) realizacja i obsługa gminnych programów stypendialnych;

12) ewidencjonowanie jednostek systemu oświaty prowadzonych przez podmioty inne niż gmina Strzyżewice;

13) kształtowanie polityki w zakresie standaryzacji sposobu gospodarowania budynkami i pomieszczeniami wykorzystywanymi na realizację celów oświatowych.

2. Kultura i sport:

1) udział w przygotowywaniu i wdrażaniu strategicznych koncepcji rozwoju kultury i sportu w gminie Strzyżewice;

2) współpraca ze środowiskami twórczymi, instytucjami kultury, organizacjami społeczno-kulturalnymi i edukacyjnymi, podmiotami wspierającymi oraz innymi podmiotami realizującymi zadania w zakresie kultury i sportu;

3) prowadzenie rejestru gminnych instytucji kultury oraz spraw dotyczących ich tworzenia, przekształcania i likwidacji;

4) planowanie środków budżetowych na realizację zadań gminy Strzyżewice w zakresie kultury;

5) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów artystycznych i sportowych, nagród gminy Strzyżewie w dziedzinie kultury i sportu oraz nagradzania trenerów, animatorów i twórców kultury;

6) realizacja projektów i programów angażujących do współpracy jednostki różnych sektorów, w tym twórców, instytucje kultury, kluby sportowe, szkoły i organizacje pozarządowe oraz podmioty gospodarcze.

3. Inicjatywy i Programy Społeczne:

1) nadzór nad realizacją zadań przez podległe gminie Strzyżewice jednostki pomocy społecznej;

2) koordynowanie działań w zakresie realizacji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3;

3) koordynowania działań w zakresie polityki społecznej, w tym działań na rzecz rodziny i seniorów.

 4. Zadania w zakresie bezpieczeństwa mieszkańców i zarządzania kryzysowego, w tym koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowywania i realizacji przedsięwzięć Obrony Cywilnej.

0 1