Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
III. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu:
- Prowadzenie spraw pracowniczych wynikających z podejmowania czynności pracowniczych z zakresu prawa pracy,
- Prowadzenie, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, dokumentacji pracowniczej, akt osobowych i kart urlopowych pracowników Urzędu oraz dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
- Aktualizacja stażu pracy i wprowadzanie związanych z tym zmian w wynagrodzeniu, przygotowywanie dokumentów do naliczania nagród jubileuszowych, dodatków za wysługę lat oraz nagród dla pracowników,
- Prowadzenie listy obecności oraz ewidencja czasu pracy pracowników,
- Przygotowanie projektów planów urlopów wypoczynkowych oraz prowadzenie rejestru wykorzystanych urlopów wypoczynkowych,
- Przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
- Sporządzanie kwartalnych i rocznych sprawozdań o zatrudnieniu,
- Kierowanie pracowników na okresowe badania lekarskie,
- Współpraca z urzędami pracy w sprawach zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu, organizacji prac interwencyjnych, staży absolwenckich oraz robót publicznych,
- Przygotowywanie wniosków o nagrody, medale i odznaczenia.
IV. Prowadzenie sprawy osobowych kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Strzyżewice:
- Prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowisk kierowniczych w oświacie gminnej i instytucjach kultury, w tym spraw związanych z oceną pracy dyrektora placówki oświatowej;
- Przygotowywanie wniosków o nagrody, medale i odznaczenia oraz koordynowanie i prowadzenie spraw związanych z przydziałem nagród Wójta Gminy dla dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych.
V. Prowadzenie rejestru upoważnień do przetwarzania danych osobowych zgodnie z Polityką Ochronyc Danych Osobowych Urzędu Gminy Strzyżewice.
VI.Spisywanie zeznań świadków do udokumentowania okresów zatrudnieniaw gospodarstwie rolnym, pracach przymusowych, zakładzie pracy oraz wydawanie w tym zakresie zaświadczeń.
VII. Prowadzenie spraw pieczęci urzędowych: ustalanie treści zamówienia, wydawanie, zwroty, ewidencja, nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych.
VIII. Pełnienie obowiązków inspektora bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie:
- Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych.
- Sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, rocznych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników.
- Opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków, a także kontrola realizacji tych wniosków.
- Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy.
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą.
- Organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników.
- Zaopatrzenie pracowników samorządowych w odzież roboczą, obuwie robocze i środki higieny osobistej, prowadzenie ewidencji tych przedmiotów oraz rozliczanie ich zużycia.
IX. Sprawy z zakresu wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi oraz przeciwdziałania narkomanii:
- Prowadzenie spraw związanych z pracą Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Opracowanie rocznego planu pracy komisji.
- Prowadzenie dokumentacji dot. wykorzystania środków finansowych związanych z pracą komisji.
- Opracowywanie projektów i realizacja gminnych programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii.