Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
stanowikso pracy ds. gospodarki nieruchomościami

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Obowiązki:

Do zakresu zadań stanowiska pracy ds. gospodarki nieruchomościami w szczególności należy:

  1. Prowadzenie i gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, a w szczególności:
  • podejmowanie czynności związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz gminy, w tym sprawy związane z nabywaniem gruntów pod drogi gminne na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami,
  • przygotowywanie spraw dot. wykonywania prawa pierwokupu nieruchomości przysługującego gminie,
  • prowadzenie spraw dotyczących komunalizacji mienia gminnego,
  • przygotowywanie wniosków o naniesienie zmiany w księgach wieczystych dla nieruchomości gminnych.
  1. Prowadzenie całości spraw związanych ze sprzedażą, dzierżawą lub oddaniem w użyczenie nieruchomości stanowiących własność gminy zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami:
  • przyjmowanie wniosków o wykup nieruchomości,
  • zlecanie biegłym dokonywania wyceny nieruchomości,
  • organizowanie przetargów na zbywanie prawa własności nieruchomości stanowiących własność gminy,
  • sporządzanie protokołów uzgodnień lub rokowań zbycia lub nabycia nieruchomości,
  • współpraca z kancelariami notarialnymi przy sprzedaży nieruchomości.
  1. Organizacja prac techniczno-geodezyjnych dla potrzeb Urzędu Gminy: wznowienia pasów drogowych dróg gminnych i lokalnych będących w administracji Gminy, ustalanie granic działek stanowiących własność Gminy.
  2. Prowadzenie spraw rozgraniczania nieruchomości zgodnie z ustawą prawo geodezyjne i kartograficzne.
  3. Uczestnictwo w czynnościach ustalenia przebiegu granic do celów ewidencji gruntów i przyjęcia granic nieruchomości gminnych.
  4. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic, placów, obiektów fizjograficznych i numeracji porządkowej nieruchomości:
  • nadzór nad utrzymaniem w należytym stanie tablic z nazwami ulic, placów i numerami nieruchomości,
  • ewidencja budynków - numeracja porządkowa nieruchomości,
  • oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.
  1. Koordynacja spraw związanych z udzielaniem zamówień wspólnych dla Gminy i jej jednostek organizacyjnych – przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia dla dostaw i usług, ustalanie wartości zamówienia, przekazywanie materiałów do udzielenia zamówienia Kierownikowi Referatu, udział w komisjach przetargowych.
  2. Realizacja zamówień wspólnych na dostawy i usługi – koordynacja dostaw i usług, rozliczanie i weryfikacja zgodnie zawartymi umowami – współpraca w tym zakresie ze stanowiskiem ds. administracyjno-księgowych w jednostkach oświatowych i instytucjach kultury.
  3. Sprawy z zakresu aplikowania o dofinansowanie zadań nieinwestycyjnych. Przygotowywanie wniosków, dokumentów do zawarcia umowy z instytucją zarządzającą, współpraca z podmiotami realizującymi projekty i rozliczanie.
  4. Przygotowywanie informacji o dofinansowaniu zadań nie inwestycyjnych na stronę internetową, do gminnej gazety i kroniki.
  5. Sprawy udzielania informacji inwestorom.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Budzyńska Elżbieta
Data wytworzenia informacji:
2022-07-22
Osoba wprowadzająca informację:
Budzyńska Elżbieta
Dodano do BIP dnia:
2022-07-22