Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Stanowisko pracy ds. podatków i opłat lokalnych

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Stanowisko pracy ds. podatków i opłat lokalnych - zastępstwo
Okres obejmowania stanowiska:
od 2022-08-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój nr 10

Obowiązki:

Do zakresu zadań STANOWISKA PRACY DS. PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH (FP-IIIW) w szczególności należy:
1. Wymiar podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych, w tym:
- stosowanie właściwych stawek podatku,
2) stosowanie powszechności opodatkowania,
- przyjmowanie i weryfikacja informacji podatkowych,
- wzywanie do złożenia informacji podatkowych od osób fizycznych,
- prowadzenie postępowania dowodowego w sprawie wezwania do korekty informacji podatkowych,
- wydawanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych.
2. Kontrola poprawności składanych informacji podatkowych stanowiących podstawę do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego.
3. Weryfikowanie posiadanych informacji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków.
4. Prowadzenie postępowań w sprawach udzielania ulg podatkowych, umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych, z uwzględnieniem przepisów z zakresu pomocy publicznej.
5. Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów – wydawanych decyzji sprawach ulg podatkowych, umorzeń, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych.
6. Przygotowanie danych do sporządzania sprawozdań o dochodach budżetu z udzielonych ulg podatkowych, umorzeń, rozkładania na raty i odraczania terminów płatności podatku od nieruchomości, rolnego, i leśnego osób fizycznych.
7. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających fakty albo stan prawny wynikający z ewidencji podatkowej, rejestrów lub innych danych podatkowych.
8. Ustalenie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydania zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości podatkowych oraz wydawanie tych zaświadczeń.
9. Udzielanie pisemnych informacji podatkowych na wniosek KRUS, ZUS i innych uprawnionych podmiotów.
10. Sporządzenie sprawozdań związanych z wykonywaniem powyższego zakresu – wynikających z obowiązujących przepisów prawa.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Kołodziejczyk Jarosław
Data wytworzenia informacji:
2020-09-30
Osoba wprowadzająca informację:
Kołodziejczyk Jarosław
Dodano do BIP dnia:
2019-02-13