Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Strzyżewice

Logo - Urząd Gminy Strzyżewice

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Beata Teter
Telefon
815669607
Stanowiska
Godziny przyjęć:

pok. nr 15

Obowiązki:

Do zakresu zadań STANOWISKA PRACY DS. BEZPIECZEŃSTWA I OBSŁUGI RADY GMINY (RO-B) (RO-RG) w szczególności należy:
1. W zakresie kwalifikacji wojskowej:
1) prowadzenie rejestracji osób objętych rejestracją w dniu ukończenia przez nią osiemnastego roku życia;
2) prowadzenie rejestrów osób objętych rejestracją;
3) zawiadamianie wójtów, burmistrzów właściwych ze względu na miejsce pobytu stałego osoby podlegającej rejestracji o wpisaniu do rejestru;
4) sporządzanie wykazu osób podlegających kwalifikacji wojskowej;
5) zawiadamianie wójtów, burmistrzów, prezydentów miast właściwych ze względu na miejsce pobytu stałego osoby podlegającej kwalifikacji wojskowej o ujęciu w wykazie osób objętych kwalifikacja wojskową;
6) wzywanie osób podlegających kwalifikacji wojskowej do stawienia się przed Powiatową Komisją Lekarską;
7) prowadzenie postępowania wyjaśniające dotyczącego przyczyn niestawienia się do kwalifikacji wojskowej;
8) zawiadamianie wójtów, burmistrzów, prezydentów miast o zgłoszeniu się do kwalifikacji wojskowej osób objętych kwalifikacją;
9) w czasie prowadzenia kwalifikacji wojskowej zakładanie i prowadzenie listy stawiennictwa, lista prowadzona jest do czasu ukończenia przez osobę podlegająca kwalifikacji 24 lat życia;
10) wykonywanie czynności związanych z przyjęciem wniosków o orzeczenie konieczności sprawowania przez osoby podlegające stawieniu się do kwalifikacji wojskowej bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny;
11) prowadzenie rejestru osób, które nie zgłosiły się do rejestracji i kwalifikacji wojskowej;
2. W zakresie obronności i obrony cywilnej:
1) wykonywanie i uzgadnianie „Planu szkolenia obronnego”;
2) wykonywanie i uzgadnianie „Planu Akcji kurierskiej”;
3) wykonywanie i uzgadnianie „Planu rozplakatowania obwieszczeń”;
4) nadzorowanie opracowania „Planu ochrony dóbr kultury”;
5) koordynowanie prac zespołu opracowującego „Plan operacyjny funkcjonowania Gminy Strzyżewice”;
6) wykonywanie „Tabel realizacji zadań operacyjnych”;
7) koordynowanie opracowania kart zadań operacyjnych przez poszczególne wydziały i samodzielne stanowiska Urzędu Gminy w Strzyżewicach;
8) opracowywanie własnych zadań operacyjnych dot. obronności, świadczeń osobistych i rzeczowych i obrony cywilnej;
9) koordynowanie opracowania „Planu obrony cywilnej gminy”;
10) opracowywanie dokumentacji stałego dyżuru Wójta Gminy;
11) koordynowanie prac systemu wykrywania i alarmowania (SWiA) Wójta oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
12) nadzorowanie opracowania „Planu zaopatrzenia ludności w wodę w warunkach specjalnych;
13) organizowanie szkoleń ludności gminy z powszechnej samoobrony;
14) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej i ewidencji sprzętu;
15) nakładanie w drodze decyzji administracyjnej obowiązku świadczeń osobistych na wniosek wojskowego komendanta uzupełnień, kierownika jednostki organizacyjnej stanowiącą bazę formowania specjalnie tworzonej jednostki zmilitaryzowanej, kierownika jednostki organizacyjnej wykonującego zadania na potrzeby obronne państwa, albo organu obrony cywilnej;
16) przygotowywanie i wydawanie w czasie pokoju decyzji administracyjnych o przeznaczeniu osób do wykonania świadczeń osobistych, w tym planowanych do wykorzystania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
17) przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych o przeznaczeniu nieruchomości lub rzeczy ruchomej na cela świadczeń rzeczowych w tym planowanych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
18) wyznaczanie z urzędu lub na wniosek wojskowego komendanta uzupełnień osoby do funkcji kuriera;
19) opracowywanie zarządzenia (wytycznych) i kalendarzowego planu działania w sprawie realizacji zadań obronnych.
20) opracowywanie zarządzenia (wytycznych) i kalendarzowego planu działania Szefa Obrony Cywilnej;
21) opracowywanie i wykonywanie planu kontroli w zakresie realizacji zadań obronnych;
22) uczestniczenie w opracowaniu dokumentów i przedsięwzięć wspomagających kierowanie w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny: regulaminu organizacyjnego funkcjonowania urzędu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny; dokumentacji organizacji i przemieszczenia oraz funkcjonowania stanowiska kierowania głównego i w zapasowym miejscu pracy Wójta; dokumentacji stałego dyżuru;
23) prowadzenie planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
24) opracowywanie i prowadzenie planu świadczeń osobistych na rok bieżący;
25) wykonywanie i uczestniczenie w realizacji „planu ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek zagrożenia;
26)szkolenie i treningi z kierowniczą kadrą urzędu w zakresie obronności i obrony cywilnej;
27) uczestniczenie i nadzorowanie prowadzonych treningów miesięcznych i kwartalnych przez Centralny Ośrodek Powiadamiania (COP) w ramach systemu wykrywania i alarmowania (SWA).
3. Pełnienie funkcji kierownika kancelarii niejawnej, do którego m.in. należy:
1) bezpośredni i ciągły nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych;
2) udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom upoważnionym i posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa do dokumentów niejawnych;
3) kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów niejawnych;
4) wykonywanie poleceń i zarządzeń pełnomocnika ochrony informacji niejawnych;
5) prowadzenie: rejestru dokumentów niejawnych; rejestru teczek dokumentów niejawnych, dzienników i książek ewidencyjnych; książki przesyłek dokumentów niejawnych;
6) prowadzenie ewidencji pieczątek i stempli oraz wykazu osób upoważnionych do posługiwania się nimi.
4. W zakresie reagowania kryzysowego należy w szczególności:
1) organizacja gminnego zespołu reagowania;
2) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji: planu reagowania kryzysowego; procedur reagowania kryzysowego; innych dokumentacji 
związanych z pracami gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
3) zapewnienie całodobowego alarmowania członków gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, w sytuacjach kryzysowych zapewnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji oraz dokumentowanie prowadzonych czynności;
4) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego szczebla nadrzędnego i gmin sąsiadujących;
5) nadzorowanie systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
6) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
7) przygotowywanie propozycji dla Wójta w zakresie użycia oddziałów Sił Zbrojnych w usuwaniu skutków klęsk żywiołowych;
8) uczestniczenie w przygotowaniu propozycji w zakresie czynności związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych;
9) dokonywanie oceny wstępnych zagrożeń mających wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;
10) przygotowywanie propozycji działań i przedstawienie przewodniczącemu zespołu wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w gminnym planie reagowania kryzysowego;
11) na polecenie przewodniczącego zespołu zwoływanie posiedzenia zespołu, zapraszanie na posiedzenia osób nie będących członkami zespołu, powiadamianie o terminie posiedzeń;
12) współuczestniczenie w realizacji polityki informacyjnej, ocenie strat i zniszczeń oraz w sporządzaniu raportu skutków wystąpienia klęski 
żywiołowej;
13) koordynowanie współpracy zespołu z organizacjami pozarządowymi i prywatnymi podmiotami zaangażowanymi w działaniach kryzysowych;
14) przygotowywanie projektów zarządzeń, decyzji i innych aktów prawnych służących organizacji i wykonaniu zadań w sytuacjach zagrożeń kryzysowych i klęsk żywiołowych;
15) wnioskowanie o zapewnienie środków finansowych na wyposażenie i środki techniczne dla zespołu zarządzania kryzysowego;
16) gromadzenie niezbędnych informacji w ramach systemu HNS;
17)szkolenie i treningi z kierowniczą kadrą urzędu z zakresu reagowania kryzysowego.
5. Sprawy związane z obsługą administracyjną Rady Gminy i jej komisji:
1) obsługa techniczno - biurowa Rady Gminy i jej Komisji;
2) przygotowanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów;
3) przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i jej komisje oraz prowadzenie ich rejestru oraz zbioru aktów prawa miejscowego;
4) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie Gminy;
5) przekazywanie korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych;
6) przygotowanie materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji;
7) podejmowanie czynności organizacyjnych – w tym protokołowanie – związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady i jej komisji;
8) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych i nadzór nad ich terminowym załatwieniem;
9) organizowanie szkoleń radnych;
10) obsługa systemu e-Rada;
11) przekazywanie podjętych uchwał do Wojewody, RIO oraz innych instytucji, których uchwały dotyczą;
12) przesyłanie uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Wojewody Lubelskiego;
13) przekazywanie uchwał do realizacji przez poszczególne stanowiska pracy w urzędzie gminy oraz do dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych;
14) prowadzenie spraw osobowych radnych, w tym związanych z oświadczeniami majątkowymi. 
6. Organizowanie współdziałania z jednostkami pomocniczymi gminy – sołectwami:
1) współdziałanie z sołtysami i radami sołeckimi;
2) organizacja i obsługa techniczna wyborów sołeckich;
3) organizowanie spotkań z mieszkańcami Gminy w sprawach istotnych dla członków wspólnoty samorządowej;
4) prowadzenie rejestru uchwał i wniosków zebrań wiejskich;
7. Sprawy ochrony przeciwpożarowej:
1) realizacja zadań gminy z zakresu ochrony przeciwpożarowej;
2) bieżąca współpraca z jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
3) prowadzenie spraw związanych z działalnością Komendanta Gminnego Straży Pożarnych;
4) organizacja gminnych zawodów sportowo-pożarniczych dla jednostek OSP i młodzieżowych drużyn pożarniczych,
5) koordynowanie funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo -Gaśniczego na obszarze Gminy;
6) obsługa walnych zebrań w jednostkach OSP.
8. Realizacja czynności samorządu gminnego w zakresie przeprowadzenia zbiórek publicznych.
9. Sprawy zgromadzeń publicznych i manifestacji:
1) koordynowanie czynności zapewniających bezpieczeństwo imprez masowych;
2) przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu zgromadzenia na otwartej przestrzeni, imprezach artystycznych lub rozrywkowych, wydawanie decyzji o zakazie odbycia takiej imprezy.

Email