Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
pok. nr 24
Do zakresu zadań Kierownika Referatu Rozwoju, Inwestycji i Infrastruktury w szczególności należy:
1. Organizacja i nadzór merytoryczny nad realizacją zadań należących do Referatu. Koordynacja prac referatu w celu właściwej, terminowej realizacji zadań.
2. Opracowywanie propozycji rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych i ich aktualizacja.
3. Realizacja inwestycji gminnych z zakresu sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz kubaturowych obiektów budowlanych.
4. Przygotowywanie propozycji do projektu budżetu gminy w zakresie rozwoju i utrzymania infrastruktury technicznej oraz utrzymania i remontów budynków i obiektów budowlanych będących własnością lub w zarządzie Gminy Strzyżewice – zebranie propozycji z poszczególnych stanowisk Referatu przekazanie ich Skarbnikowi Gminy.
5. Zapewnienie funkcjonowania urządzeń infrastruktury technicznej i nadzór nad ich eksploatacją oraz dbałość o ich rozbudowę zgodnie z zapotrzebowaniem społecznym: obiekty kubaturowe wraz z otoczeniem, obiekty sportowe i miejsca rekreacji (place zabaw, siłownia zewnętrzna).
6. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizowaniem inwestycji gminnych:
1) organizowanie postępowań o udzielenie zamówień zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych,
2) przygotowanie projektów umów na wykonanie robót budowlanych, dostaw i usług oraz nadzory inwestorskie,
3) współpraca z wykonawcami, kierownikami budów, inspektorami nadzoru w trakcie realizacji inwestycji wspólnie ze wszystkimi pracownikami Referatu,
4) prowadzenie spraw związanych z przeglądami gwarancyjnymi i pogwarancyjnymi wynikającymi z umów na realizację inwestycji gminnych.
5) sprawdzanie jakości i ilości wykonanych robót, sprawdzanie kosztorysów i faktur dla robót remontowych
6) udział w pracach komisji odbiorowych inwestycji gminnych,
7) oddawanie obiektu do użytkowania – kompletowanie dokumentów dotyczących zakończenia budowy do Powiatowego Inspektora nadzoru Budowlanego, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
7. Zapewnienie funkcjonowania urządzeń infrastruktury technicznej i nadzór nad ich eksploatacją oraz dbałość o ich rozbudowę zgodnie z zapotrzebowaniem społecznym:
1) nadzór nad ujęciami wody, sieciami wodociągowymi i kanalizacyjnymi oraz współpraca z podmiotami obsługującym w/w obiekty,
2) prowadzenie gospodarki komunalnej w formach organizacyjnych określonych obowiązującymi przepisami,
3) uzgadnianie przebiegu sieci wodociągowych i kanalizacyjnych na dokumentacjach technicznych.
8. Opracowywanie planów zaopatrzenia ludności w wodę w warunkach specjalnych.
9. Opracowywanie dla robót remontowych obiektów gminnych: przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na potrzeby prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.
10. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem inwestycji gminnych – sieci wodociągowe, kanalizacyjne i obiekty kubaturowe:
1) przygotowywanie i opracowywanie dokumentacji do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę,
2) współpraca z projektantami opracowującymi dokumentację techniczną,
3) udział w zebraniach wiejskich w trakcie przygotowania inwestycji do realizacji
4) przygotowywanie wniosków na właściwe zezwolenia, opinie i uzgodnienia wymagane przepisami prawa budowlanego, prawa ochrony środowiska i ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym,
5) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków przy inwestycjach położonych na terenach objętych ochroną konserwatorską,
6) współpraca ze Starostwem Powiatowym w Lublinie w sprawie wydawania pozwoleń na budowę inwestycji gminnych lub zgłaszania zamiaru wykonania robót budowlanych.
11. Realizacja inwestycji gminnych z zakresu sieci wodociągowych i kanalizacyjnych oraz kubaturowych obiektów.
12. Sprawy zamówień publicznych:
1) prowadzenie obsługi komisji przetargowej powołanej do przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
2) kompletowanie i weryfikowanie materiałów źródłowych stanowiących podstawę do wszczęcia procedur określonych przepisami o zamówieniach publicznych,
3) wykonywanie nadzoru nad stosowaniem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
4) udzielanie wyjaśnień stanowiskom pracy przy opracowywaniu materiałów źródłowych stanowiących podstawę udzielania zamówień na dostawy, roboty i usługi,
5) prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
6) występowanie w imieniu gminy do Urzędu Zamówień Publicznych,
7) Prowadzenie ewidencji umów zawartych w wyniku przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówień publicznych,
8) Przygotowywanie projektów aktów prawnych dotyczących realizacji ustawy o zamówieniach publicznych,
9) udzielanie i publikowanie informacji na temat przeprowadzanych zamówień publicznych zgodnie z ustawą,
10) wykorzystanie technik informatycznych do procedur przetargowych.
11) sporządzanie sprawozdań rocznych z udzielonych przez Gminę zamówień publicznych.
13. Prowadzenie ewidencji umów powstających w Referacie.
14. Prowadzenie ewidencji inwestycji komunalnych.
15. Przygotowywanie pisemnych informacji o remontach obiektów i inwestycjach w celu publikacji na stronie internetowej gminy oraz w gminnej gazecie i kronice.