Szczegółowe dane komórki
Pracownicy
pok. nr 25
Do zakresu zadań Stanowiska pracy ds. dróg w szczególności należy:
1. Bieżące utrzymanie, remonty dróg gminnych, w tym koordynacja oraz rozdysponowanie i rozliczanie ilości kruszywa na poszczególne sołectwa.
2. Nadzór nad utrzymaniem przejezdności dróg gminnych i lokalnych w okresie zimowym.
3. Prowadzenie ewidencji i rejestru dróg gminnych oraz obiektów mostowych i przepustów leżących w ciągach tych dróg.
4. Współpraca z jednostkami samorządowymi województwa i powiatu w zakresie ustalenia numeracji dróg.
5. Ustalanie przebiegu dróg gminnych.
6. Prowadzenie przeglądów okresowych dróg i obiektów mostowych.
7. Planowanie zadań dotyczących budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych, mostów, chodników, przystanków autobusowych.
8. Organizowanie wykonawstwa robót na drogach gminnych:
1) udział w zebraniach wiejskich w trakcie przygotowania inwestycji do realizacji,
2) przygotowanie inwestycji drogowych od fazy projektowania do uzyskania pozwolenia na budowę,
3) współpraca z projektantami opracowującymi dokumentację techniczną przeprowadzanych robót,
4) przygotowywanie danych do opracowywania dokumentów przetargów zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych, w tym specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót i uczestnictwo w komisji przetargowej,
5) przygotowanie umów związanych z eksploatacją dróg gminnych,
6) nadzór przy budowie dróg gminnych, współpraca z kierownikami budów, inspektorami nadzoru obsługującymi daną inwestycję,
7) rozliczenie finansowe wykonanych dróg,
8) udział w pracach komisji odbiorowych.
9. Nadzór nad prawidłowym oznakowaniem dróg gminnych zapewniający sprawną organizację ruchu, porządek i bezpieczeństwo.
10. Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej i lokalnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia.
11. Uzgodnienia dotyczące prowadzenia robót w pasie drogowym, sytuowanie obiektów stałych przy drogach gminnych, przejściach pod drogami urządzeń infrastruktury technicznej.
12. Sporządzanie stałych i czasowych decyzji dot. organizacji ruchu drogowego.
13. Współpraca z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie, Zarządem Dróg Wojewódzkich w Lublinie i Zarządem Dróg Powiatowych w Bełżycach w sprawie budowy skrzyżowań z drogami będącymi w administracji instytucji w/w.
14. Sporządzanie wniosków o dofinansowanie budowy dróg gminnych.
15. Przygotowanie w porozumieniu Kierownikiem Referatu Inwestycji pisemnych informacji o remontach dróg i inwestycjach w celu publikacji na stronie internetowej gminy oraz gminnej gazecie i kronice.
16. Przygotowanie propozycji do budżetu gminy i przekazywanie ich Kierownikowi Referatu Inwestycji.